TRÄNING AV UNGHÄSTARNA.

Det är så himla roligt att träna unghästarna. Just nu har vi 3 st. i stallet som ska ridas, marktränas och snart börja sin hopputbildning.
 
INDIRA är nyvaccinerad och gör inte så mycket just nu. Men det går framåt.
 
Jag red som täthäst på VIZZLA idag. Medan Ylva red unghästarna på deras allra första uteritt.
Vi började med TURE, som är ny. Vi red en lång sträcka på en grusväg, förbi en bondgård och en villa, stenhögar och upplogade åkrar. Allt gick riktigt bra. Men vi tog det i trav. Eftersom vi inte känner honom så bra ännu,
 
Sen tillbaka till stallet för att byta från TURE till PIPPI. Så red vi samma väg. Pippi travade på så friskt så jag måste ligga i ett högt tempo med Vizzla. Det gick jättebra. Men Ylva har ju ridit Pippi mycket mer.
Så tog vi samma väg en gång till. För att se om vi kunde galoppera.
 
Jag började i lugnt tempo. Men det gick inte alls. Eftersom Pippi inte kunde rulla på i en samlad galopp så var jag tvungen att sätta upp ett rejält tempo. Vi njöt av ridturen alla 4. Två härliga långa galopper på grusvägen blev det.
 
Dom skötte sig så bra bägge unghästarna idag.
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0