HUR GÅR DET?????

VIZZLA vilar efter en vrickning i ett ben. Den leriga hagen frös till och blev jäkligt knölig. Jag tror det hände då.
LATINO glänser och verkar vara i toppkondition.
PIPPI och TURE har varit hos Equiterapeut Camilla Alexandersson. Det behövde dom verkligen. Bägge hade fått en låsning i höger bak. Dom hade lite svårt för höger galopp bägge två.
 
TURE har behandlats 2 ggr. Men han litar inte riktigt på att höger galopp fungerar lika bra som vänster. Man ser att han tvekar lite innan fattningen. Men han har slutat sparka bakut i fattningarna och rör sig riktigt trevligt nu.
Ridningen går också väldigt mycket bättre nu. Idag sa Ylva att hon red bästa ridpasset hittills med honom. Kul!
 
PIPPI ska få en behandling till.
Men hon hade börjat stanna i höger varv i longering och ville inte gå fram i det varvet. Nu fortsätter vi med lösgörande arbete och ett återbesök. Så får vi se hur hon rör sig och hoppar sen.
 
INDIRA och jag har varit på vår första uteritt tillsammans, sen hon fick skor på fötterna och kan gå fram ordentligt.
Jag är så glad att hon håller för allt arbete vi hittar på med henne.
Hon utvecklas för varje dag och jag blir allt tryggare med henne. Vi tränar Western för Petra Meller. Det är jätteroligt!  Ylva tränar hoppning med henne och hon har hopplust och stampar av fint. Vi får se hur det går framöver.
 
Ja, det var en lite blandad rapport från STALL  LT.
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0