ISGATA......

En bild från i höstas. När Ylva hopptränade med INDIRA.
 
Jag längtar till hoppträningarna sätter igång. Så hästarna får blåsa ur sig lite energi.
 
Vi har ISGATA hemma och jag skulle rida 2 idag. Medan grannen tvättade sin traktor med högtryckstvätt. Rolig kombo,  Inte!
 
Först ut var Indira. Hon skötte sig utmärkt. Men hoppade nästan ur skorna en gång, när en hare skuttade upp. Jag klev av och ledde henne en bit. Sen satt jag upp och red vidare. En bra tur.
 
Sen Vizzla. Henne red jag på ängen i tempoväxlingar och i alla gångarter. Hon jobbade bra, men hängde i handen och försökte sticka 2 ggr. Hon har blivit stark på bettet. Eller jag hård i handen?
Inte alls så lyhörd och fin som hon har varit.
Så vi jobbade med det. Galopp, skritt och ryggning om hon inte lyssnar. Snabbt blev hon lyhörd igen och jag var nöjd med passet. Så skulle vi bara skritta av efter passet och passera grannen = tvärstopp!
 
Tänk att det inte gick att gå förbi högtryckstvätten bort från stallet, men plättlätt att passera på väg mot stallet.
Hm?
Men vi kom förbi, för jag är envisare är än hästen. Så det så.
 
 
Fina Vizzla ❤. Jag hoppas vi är igång snart igen.
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0