FREDAGS - RIDNING

Jag har väl inte berättat att jag rider på Vendelsö Ridskola varje Fredag. Jag var tvungen att hålla igång ridningen i väntan på en ny häst (kanske Elliot?). Nu när Dixie inte går att rida längre.
Så nu har jag ridit i 3 terminer. Det är underbart kul.
Idag fick jag min allra BÄSTA ridskolehäst.: BUSINESS. Han är helt fantastisk. Mjuk, känslig, framåt och har en underbar galopp. Idag lyckades jag rida i rätt galopp, förvänd galopp och göra ett flygande galoppombyte. Inte var det väl så där snyggt som man önskar sig. Men jag gjorde det!  Idag är jag stolt som en tupp.

VISST ÄR HAN VACKER? Så här kändes det,  idag när jag red.
Men det är en annan ryttare på ryggen. Men det ska bli så här bra. Om jag bara tränar, tränar och tränar.
Övning ger färdighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0