NY HAGE.

Oj vad jag har jobbat idag. Hela dagen har jag satt stolp och dragit tråd. Men nu står den där, äntligen: HAGEN!
Jag ledde dit unghästarna först. Dom följde med fint och stack iväg och brallade så fort dom fick vara lösa .
Sedan hämtade jag Dixie. Hon var upprörd, för att jag hade rymt med hennes "småbarn".
Men till sist var vi framme och jag skulle få in henne och släppa henne lös. Då blir Elliot alldeles tokig. Han klättrar på henne. Biter henne i flankerna. Mamma, Mamma, Mamma!!!!
Jag blev ARG.( Inte bra.)  Han blir ännu mer upprörd. Klättrar ännu mera. Klänger sig liksom fast på hennes rygg.
Dixie blir ordentligt irriterad. Ja, det var en riktig Cirkus. Hur kan andra få in alla sina hästar i hagen,  lugnt o fint. Utan hotande katastrofer?  Inga upprörda känslor där inte..........
Vad gör jag för fel?  Det är alltid så här när jag har gjort en ny hage. Dixie har ett otroligt kontrollbehov.
Det har ju jag också. Så när jag inte får någon ordning på baletten, så blir det så här.
Annars är jag riktigt nöjd med hästarna just nu. Dom dansar så fint efter min pipa.
Utom idag då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0