TRASIGT STAKET!

Idag när jag kom till hagen för att luncha hästarna. Såg jag, till min förskräckelse, att  nästan 100m av staket låg ner i hagen!!!!!!! Alla 3 hästarna väntade snällt på sin lunch innanför staketet (som inte fanns). PHU!
Jag delade ut höet och kunde i lugn och ro resa upp staket hjälpligt. Så kunde jag gå hem och fixa nya stolpar.
Dom går ju alltid av så här efter vintern. Då har plasten blivit skör. Tur att jag har rejäla trästolpar i hörnen.
Åh vad skönt att dom inte hade rymt.
Det är alldeles för mycket trafik här i området för att hästarna ska klara sig helskinnade om dom kommer ut.
I morgon måste jag fixa hagen ordentligt. Då får dom gå i en annan så  länge. Det är lättare när dom inte är där.

Kommentarer
Postat av: Toril

Oj! Så bra at de ikke hadde kommet ut på veien. Det kunne virkelig blitt farlig. Her i Oslo kom 14 hester seg ut av en hage i høst. Dette skjedde på morgenen og de forårsaket totalt trafikkaos på en av de store innfartsveiene i rushtiden.



God påske!

2009-04-07 @ 21:59:51
URL: http://toriko.weblogg.no
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Ja, usch. Det är min fasa att dom ska komma ut. I somras var alla 4 ute på stora vägen och sprang. 2ggr hände det. En gång hade en ÄLG sprungit sönder staketet. + En lördagnatt hade ett gäng rusiga ungdomar tagit bort elaggregatet och brutit av staketpinnar.....Jätteskoj, Inte.

Det är så läskigt när dom är på rymmen. Men som tur är har det gått bra hittills.

2009-04-08 @ 09:37:33
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0