VÅR - KÄNSLOR

Nu har jag varit ute i stallet o ryktat pållarna. Allt väl. Men FY vad dom var leriga när dom kom in. Nu är våren här.
Det märks. Dom fäller, det kliar, dom rullar sig och fixar en lerinpackning. Sedan måste jag göra dom fina till natten. Så gör dom om det imorgon igen. Dom bryr sig inte om att jag får "damm-lunga" och blir alldeles grå och hårig överallt.
Ja, som Per Larsson sa en gång: "Hästar, dom har full service dygnet runt. Nog kan dom ställa upp o arbeta för oss ett litet ridpass då och då".  Visst har han rätt.
Vår-känslor har dom också fått. Elliot flemar och luktar "flickorna" i baken. Dixie sparkar surt bakut.
Vizzla hon skrapar höhögarna in under magen sedan går hon ett steg framåt och pissar omsorgsfullt i maten?????
Vafför, vafför gör hon på detta viset?
Jag känner mig som en turist i främmande land när jag försöker klura ut var hästarnas beteende betyder.
Jag lär mig något nytt varje dag. Det är så spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0