YLVA ÄR HÄR!


Efter 4 månader i Skåne. Så har hon äntligen kommit hem igen!
Visserligen bara för några dagar. Men då måste jag passa på,  att träna unghästarna.
Nu när vi är två som hjälps åt.  Allt blir mycket lättare då.
Sagt och gjort.
Idag lasttränade vi.  Först fick Vizzla gå in i transporten och äta havre. Vi stängde bak och BAND UPP HENNE!
Det gick utmärkt. Sedan var det Elliots tur. Han är ju grabb, så han måste förstås protestera lite när han blev uppbunden.
Men det gick i alla fall jättebra.
Så några timmar senare var det dax igen. Då lastade vi Elliot och körde upp till ridskolan. Vi hoppades att ett ridhus skulle vara ledigt. Så han kunde få lös-galloppera. Naturligtvis var det lektioner i bägge ridhusen. Så vi fick vara på ute-
volten istället. Där fanns det mycket att titta på. Så han var spänd och gnäggade flera gånger till alla roliga hästar som han såg. Vi longerade lite i grimskaftet. Han skötte sig fantastiskt bra. Så lastade vi och åkte hem igen.
Phu!  Så var 1:a resan,  med Elliot i transporten, avklarad.

Kommentarer
Postat av: Elin



Men hej (igen) ! hittade din blogg när jag surfade runt lite på Lintrollet : ))

Kul att läsa om pållarna som man ju ser varje dag. Och kul att hitta Ylvas blogg och se hur det går för henne. Vad duktig hon är!

Jag såg att du skrev att det är stökigt att göra vissa saker ensam med hästarna. Du får jättegärna höra av dig till mig, jag hjälper dig gärna om jag kan. Det är bara att ringa och fråga. 7760392 eller 0738-53 12 43 PS vi kom fram till bäverbygget! Häftigt att se!

2009-04-30 @ 11:18:25
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Åh, vad rart! TACK Elin! Jag hör gärna av mig. Jag vill gärna ha någon med mig när jag kör transporten t.ex. Lasta av o på är lättare när man är två.

KRAM TINKA

2009-04-30 @ 13:01:28
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0