LEK I SNÖN.

Idag hade hästarna mest stått och tjurat i hagen. Dom gillar inte blötsnö. Den föll liksom hela tiden......
Så kl 15.30 ville dom in.
Då tog jag in Elliot först. Sedan släppte jag Dixie o Vizzla lösa på tomten.

Oj, vad dom njöt. Vizzla rullade sig av välbehag. Dixie skuttade omkring som en kalv på grönbete.
Hon kan den här leken. Hon brukar busa och leka tafatt med mig = går inte att fånga.
Hon låtsas JÄTTE-UPPRÖRD och blåser luft genom näsborrarna.
Men hon var ju hungrig, så hon gick strax in i boxen. Sedan gick Vizzla också in. Hon ville inte vara ute ensam.

Till nattningen så var det Elliots tur att komma ut i snön. Men honom longerade jag.
Det gick bra i vänster varv. Det var lite svårare i höger varv. Men jag var nöjd.
Det räckte med att han gjorde så gott han kunde. Bara det blir positivt i början. Så får man ta det andra sen.
Kul hade vi i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Pia

Vad avundsjuk jag blir! När min häst var unghäst tävlade vi genom den stora paddocken. Ställde upp oss på kortsidan sedan var det "klara,färdiga,gå". Mitt underbart söta, isabellfärgade, arabiska halvblodssto lät mig vinna ibland. :-)

2009-12-16 @ 19:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0