LÖSHOPPNING.

Igår var det löshoppning på Jursta igen. Den här gången med ELLIOT. Jag lastade honom själv här hemma. Men Gunilla (min granne) följde med som stöd. Det är skönt att vara två när man kör unghästarna.
Sedan klev han stolt in i ridhuset. Man riktigt kände hur glad han blev.
Så hoppade han glatt och okomplicerat över alla hinder. Även en ordentlig oxer, ca 60 cm hög.
Han kråmade sig till "publikens jubel". Hi, hi.

Sedan ville han INTE åka därifrån.
Vi fick diskutera lite, han och jag..........
Men sen gick han in själv. Jag  lastade utifrån. HEJA! Det går framåt.

Förresten glömde jag att berätta:
På söndagkvällen. När Ylva och jag kom hem efter Globen. Så sadlade och tränsade vi bägge unghästarna!
Ja, träningen går verkligen framåt.

Kommentarer
Postat av: Tette

Tack för idag! Längtar tills på lördag, hoppas de sköter sig ;)

Kram

2009-12-02 @ 14:27:20
URL: http://lillatjabos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0