PROMENAD MED VIZZLA.

Idag kom min syster "Mackie" hit. Hon hjälpte alltid till med hästarna förr, när vi hade ponnier.
Numera tycker hon hästarna är lite stora.......
Vadå stora? En ettåring på 1,60 i mankhöjd, det är väl ingenting?

Hur som helst. Vi tog en hund och Vizzla med oss på en promenad.
Hon har ju inte gått många steg i livet utan "fostermamman" Dixie. Hon blåste genom näsborrarna och tittade nyfiket på allt i vår väg. Hon blev snabbt trött av alla intryck.
DÅ, FICK HON SE EN BARNVAGN! Det var jobbigt. Hon fnös ut luft, och stelnade. Hon ville inte gå vidare. Men Mackie och hunden gick framåt och jag fick Vizzla med mig igen.
Men hon var upprörd och klev på med långa kliv i skogen.
Det är skrattretande hur mycket hon påminner om mamma Vienna......

Till sist kom vi tillbaka till hagen. Kontrollfreaken Dixie gnäggade upprört.
Det gjorde ju inte livet lättare för mig.
Då, flög hon i luften! Som en luftballong. Precis som Vienna gjorde, när hon var ung.
Högt, högt upp, flög hon. Där uppe i luften gjorde hon någon slags capriole.
Sedan landade hon, och var helt lugn igen.

Elliot hittade också på något idag. Vid lunchhöet sä skrapade han med hoven på en full höpåse.
Lyckades snurra in framhoven i handtaget.

Oj, oj, oj! Det hade kunnat gå riktigt illa. Men han backade bara lugnt och drog höpåsen med sig, steg för steg. Jag gick ifatt honom och lyfte lugnt upp hoven och trasslade ut den igen.........Phu!

Ja, det var dagens bravader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0