Det blir aldrig som man har tänkt sig.

Idag skulle jag lastträna 1-åringarna........Äntligen, är ju transporten lagad. Jag skulle bara köra fram lite grann.  Så vi fick plats att lastträna. Men den gick inte att rubba. Transporten har ju inte rullat sedan den 3/1. Därför hade bromsoken frysit / rostat fast. Bilen slirade och slet för att baxa fram släpet en liten bit. Men den rörde sig inte ur fläcken.
Så fick jag ge upp den idén.
Sedan kom hovslagaren för att verka alla 3 hästarna. Det gick väl ganska bra. Men Vizzla hade slagit upp ett blödande jack på insidan av skenbenet. Hur lyckas hon JÄMT???????
Så hon ville inte att vi skulle hålla i hennes ena framben. Hon hoppade upp i taket. Bänglade och ville inte stå fint. Fast Hovis bara höll henne i hoven. Till sist blev hon ändå verkad.
Nu ska jag bara hålla koll på såret. Så det inte svullnar och blir fult. Det kan ju vara ett sticksår nära Carpus, hemska tanke.  Men jag får inte röra, knappt titta på såret ens.
Nej, nu håller vi tummarna att det bara är en skrapa och att hon inte får feber. Ta tempen i några dagar...........
På kvällen när Benny kom hem så lyckades vi få loss släpet. Så imorgon ska jag hämta hö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0