HOPPTRÄNING

Idag åkte jag till Runstens gård för att se K G Svensson hålla lektion för Helena Persson. Tänk, nyss var hon testryttare på Bruksprovet ,och nu satt hon (som alla oss andra) och trimmade en häst inför lärarens kritiska granskning.
Ja, hon fick många goda råd. Inte för att jag förstod precis vad dom var ute efter. Men hon var nöjd och kände hur hon fick igenom hjälperna hos hästen. Tänk vad ett tränat öga kan se, och vad en tränare kan hjälpa oss att få till det. 
Medan vi ryttare kämpar för att få allt att stämma. För att få uppleva det där berusande ögonblicket när hjälpen går igenom och hela hästen smälter samman med sin ryttare. Så det plötsligt blir ett ekipage. Det är ju för att få uppleva dom där sekunderna av lycka som man rider......
Tyvärr blev bilderna på Helenas ridning för mörka. Men jag hittade en annan underbar häst på Runstens gård. Den var född på Millegarne stuteri. Hette Coconut (om jag minns rätt) E: Camaro M   UE: Highlight.
En fantastisk hopphäst. Men en känslig invivid. Den var inriden av Marcus Westergren.
Bilden gör inte hästen rättvisa, under alla täcken. Men jag såg honom stå o njuta i solariet.
Han var jättevacker och mycket lik sin far.


Kommentarer
Postat av: Ylva

HEJ MAMMA!

Nu har jag ÄNTLIGEN hittat din blogg!

Jättefin är den ju! Bra jobbat med alla bilder och så..

Synd med dragkroken, jag fattade ju inte att det var såå illa med den :S måste vart sjuuukt läskigt när den vobblade, huaa....



Ha en toppendag så hörs vi ikväll efter hoppträningen ;)

Älskar dig! <3

2009-02-18 @ 09:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0