Utan Hästtransport.

Nu MÅSTE jag ta tag i mitt problem.....Jag klarar mig inte längre utan Hästtransport.......
Den har fått vila sedan den 3:e  Januari. Då wobblade ju hela släpet och allt höll på att gå åt fanders.
Det var så hemskt halt på småländska höglandet. Jag var på hemväg från Skåne, utan häst, som tur var.
Släpet slängde hit o dit.....det gjorde även bilen. Just som jag insåg att det här skulle gå riktigt illa. Så rätade ekipaget upp sig och jag kunde fortsätta smyga hemåt i snigelfart. Sedan dess har transporten stått på gården med en sne dragstång. Se bilder.....
                                         
Så idag har jag beställt nya delar till draget. Det kommer naturligtvis vara fel delar eftersom det finns 2 varianter att välja på. Men nu är jag på G, i alla fall. Så jag kan åka o hämta hö igen och börja lastträna Elliot.
Här kommer en bild på mor och son. Dom är så lika.

Kommentarer
Postat av: Toril

Oj, dette så ikke bra ut. Godt at det ikke hendte noen ulykke i alle fall. De er kjempefine, hestene.



Her i Oslo snør vi snart ned, så nå er det ekstraordinært båndtvang på hundene for å beskytte elg og rådyr mot løse hunder.



I går var vi og svømte med Xitron igjen. Hun virkelig elsker det!

2009-02-16 @ 21:29:16
URL: http://toriko.weblogg.no
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

TACK Toril! Äntligen en kommentar på min häst-Blogg.

Jasså ni har så mkt snö i Oslo.......Här är det bara halt.

2009-02-16 @ 22:15:37
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0