GÖRA HAGE

Idag har jag satt en stor hage till stona. Det är ett evighetsjobb. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Fler stolpar............. Mer tråd.......... Man borde ha en stegräknare när man gör en ny hage.
Hur som helst.  Vizzla och Dixie blev lyckliga. Dom sprang i full galopp runt, runt.. Tyvärr blev inte bilderna så bra. För gräset var så högt. Men här kommer två ändå:



På kvällen åkte jag för att titta till Elliot. Som jag alltid gör på tisdagar.
Dom hade fått en ny hage, STOOOR!  Dessutom hade 2 st. 2-åringar släppts ihop med flocken.
Jag fick gå Jättelångt för att kolla hästarna. Ju längre jag gick, desto längre bort sprang dom........
Hur skulle jag göra?  Jag måste ju titta till alla hästarna.  Inte bara höra dom galoppera i fjärran.
Då ropade jag: ELLIOT, ELLIOT!
DÅ vände hela flocken och kom i galopp tillbaka till mig, Då blir man stolt i "matte-hjärtat".
Här kommer dom! Den första hästen trodde jag var Elliot, men det var en av de nya 2-åringarna.
Den andra 2-åringen har blivit Elliots kompis. Kolla, vad söta dom är ihop.


Elliot med sin nya kompis.

Ellots öga.

Varför har hästar så sorgsna ögon?
Bruna, och aldrig blå.
Vanliga arbetshästar.
Vem vet vad dom tänker på?
(en liten dikt av Nils Ferlin).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0