HOVSLAGAREN

I dag kom han för att verka hästarna. Vi började med Vizzla och hon var helt omöjlig. Första gången den där damen visar sitt rätta humör. INGEN får hålla fast min fot!
Hon stegrade sig, rätt upp i taket. Kastade sig framåt. Skrapade upprört med framfötterna. Jag försökte muta henne med lite havre. NÄHÄ! Det ville hon inte ha.
Det här har blivit värre för varje gång. Nu var det helt omöjligt. Vi gav upp.
Men INTE jag. Jag var envisare än hon. Bråkade lite med henne och höll fast foten och gjorde vad jag ville.
Jag bad hovslagaren stå kvar och titta medan jag försökte verka henne själv.
Efter första kampen. Så gick det jättebra. IDAG,  HAR JAG VERKAT MIN FÖRSTA HÄST SJÄLV!!!!!!!!!
HURRA! Jag känner mig stolt. Det här ska jag fortsätta med, så jag lär mig ordentligt. Det blev väl inte direkt snyggt första gången. Men hon blev riktad i alla fall.
Dixie skötte sig, som alltid.
På torsdag ska vi verka Elliot utomhus vid hingshagen..................Hoppas det går bra.

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Jag vet hur det känns när hästarna beter sig som idioter när någon annan ska göra något med dem! Mina gör likadant ibland. Speciellt Turbo. När jag är själv lyfter han benen så snällt så! Men när pappa eller hovslagaren är i närheten är han helt galen, slår å sparkar värre än f*n!



(så skönt att allt hö är inne! Har ni köpt något ännu?)



Kramar / Sabina

2009-07-01 @ 13:00:35
URL: http://www.sabina.cybersite.se
Postat av: Ylva

hahaha! stackars mamma som får bråka med ungisarna ;)

här kommer en länk som kanske piggar upp...

http://www.youtube.com/watch?v=Icv3eUKcjqw

PUSS

2009-07-01 @ 22:19:24
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0