REGN, REGN, REGN.

Jag har varit med hundarna i Gävle hela helgen. Så när jag kom hem var det verkligen dags att ta in hästarna.
Dom behövde torka upp, efter helgens ihållande regn. Först måste jag fixa hö någonstans. Det var precis slut. 
Ridskolan ställde upp så jag fick köpa 4 balar. Tack,  Anna Boström, räddaren i nöden.
Stackars hästar!  Vad dom frös, när dom äntligen kom in. Jag var rädd att Dixie skulle få Kolik, eller Korsförlamning.
Hon är ju så känslig för det,  när hon blir avkyld..........  Hon har en sådan muskelmassa i baken, så när hon blir riktigt kall. Blir hon ofta sjuk.
Hela bakpartiet skakade på henne. Även Vizzla var väldigt nerkyld. Jag skrapade av så mycket vatten jag kunde. Sedan fick dom täcke på sig. Jag la hö under för att få en varm luftkudde till Dixie.

Vizzla har ALDRIG haft täcke på sig förut. När hon var föl blev hon väldigt rädd när mamma Vienna hade täcke.
Nu gick det riktigt bra. Men jag måste skratta, för hon såg så rolig ut.
Hon gick runt och skrapade kroppen mot väggarna för att försöka få av sig det där äckliga.
Hon knäade och skrapade upprört med framfötterna i golvet. Hon har ett jäkla humör, när något inte passar damen.
Men hon är ju samtidigt så väldigt snäll.  Jag sa till henne att sluta,  och då gjorde hon det?
Sedan fick hon lite kraftfoder att smaska på, så lugnade hon ner sig.
2 timmar senare var hästarna varma och goa igen. Så tog jag av täckena och nattade dom.
Hoppas det slutar regna snart. Vart tog sommarna vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0