Dagens löshoppning.

Idag var det äntligen dax att löshoppa med Vizzla. Hon kanske har varit i ett ridhus 2 gånger i livet ungefär,
och sett bommar som föl. Nu skulle hon själv få prova.................

Vi åkte till Jursta. Hon gick själv in i transporten. Jag kunde stå bredvid, och skicka in henne. För att sedan stänga baklemmen, duktiga Vizzla.

Hon kom in och tyckte det var jätteskoj i nytt ridhus. Okomplicerat skuttade hon över bommarna. Balanserat galopperade hon runt.
Familjen Nilsson, som håller i unghästkursen, sa många positiva saker om henne.
Idag är jag stolt som en tupp.

Vizzla kommer till Jursta och bekantar sig med omgivningarna.








Hej och Hå, vad fint det går.


"Det här var kul. Var är nästa hinder?"


Sedan fick vi träna på att visa upp hästen.
Den öppna sidan mot "domaren" (=Lena Nilsson).


"Tittar ni på mig?"

Kommentarer
Postat av: Pia

Vilka härliga språng. Grattis till en lovande åring!

2009-11-21 @ 23:06:00
Postat av: tette

åh vad duktiga ni är, så avundsjuk att jag inte kunde hänga med den här helgen :( men den 5e så :) Vet du vilken tid det är då??

KRAM

2009-11-22 @ 10:51:42
Postat av: Ylva

Grattis till en bra blivande stjärna! ;)

2009-11-22 @ 18:24:41
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0