LÖSHOPPNING

Idag var det dax. Min snälla granne, Gunilla, hjälpte mig att lasta Elliot. Han gick direkt på transporten utan tvekan. Sedan kom vi fram till Jursta. Vi fick vänta lite innan banan var uppbyggd i ridhuset.
Elliot gnäggade, när han hörde sina betes-kompisar gnägga. Dom stod i uteboxarna o väntade på sin tur.
Så kom vi in och Elliot trivdes som fisken i vattnet.
Han fick syn på sig själv i spegeln "Vilken snygg häst.....Det måste vara jag" Tycktes han säga.  Snacka om Ego.
Bommarna tog han sig an med glädje. Det blev väl något skutt på 40 cm ungefär. Det läskigaste var nog att springa fram till mig, som lockade med havrehinken. "Usch, vad är det där för en fuling?"
Det tog några varv innan han fattade att det var jag.
Så var det "Tjabos" tur. Tettes 1-åriga Quarter. Han var också modig. Han hade väldigt spänstiga rörelser. Hoppade lätt över alla hinder. Han har aldrig varit i ett ridhus förut. Men klarade det lekande lätt.
När man sen ser en 2-årig dressyrhäst komma in och skygga för bommarna på marken och tycka miljön är riktigt läskig. Då förstår man hur tuffa Quartrarna är. En underbar hästras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0