BILDER.

IDAG HAR JAG SETT DIXIES NYA FÖL!
På ultraljud alltså.
En liten vit fläck med ett hjärta som slår.
Fantastiskt. Dräktig på 45 dygn. HURRA!



Här är Vienna "hemma igen".
Hon vandrade fram o tillbaka utmed staketet mot de andra hästarna.


Så här nyfiken blev Dixie, när Vienna kom hem.


Här springer våra tre,  utmed staketet på sin sida.
Dixie först, sen Elliot och sist Vizzla.


ÄR DET SANT?  Har mamma kommit hem?

Idag släppte jag ihop alla 4. Det gick jättebra. Hästminne, ni vet.
Dixie pep till en gång. Vienna visade att hon inte var stöddig. Så var det klart.
Den som var lite kaxig..........
Gissa vem?
Elliot förstås!
Han tog hand om sina ston och försökte stöta bort Vienna.
Hon gick lugnt utanför "flocken" och avvaktade.

Men om han försökte jaga henne, så stannade hon upp och backade varnande.......
och han sprang genast tillbaka till "mamma". Hi, hi.
Det är inte lätt att vara "Karl för sin hatt".

På eftermiddagen "mutter-gnäggade" Dixie dovt. Så blev Vienna insläppt i flocken.
Så delade dom upp "fölen" mellan sig, och gick i sina gamla par.......
Vad det är spännande att studera hästarnas beteende och försöka förstå.

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

GRATTIS!!! Nu håller vi tummarna för att båda får behålla sina föl hela dräktigheten och att ni får två underbara små föl nästa år.

Läste något om att Ylva ska lämna tillbaka lånehästen. Vad ska hon ha och rida på då?? Jag hoppas ni hittar något åt henne för hon är så himla duktig.



Tyvärr vet jag ännu inget om Tiger. Vi ska ringa seminstationen imorgon (Torsdag) om dom inte hinner ringa oss först. ;-)



Tack för din underbara kommentar till mina bilder i dagboken. Det värmde!!



Kram på er!



/Sabina

2010-08-11 @ 21:04:25
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0