JAG HAR TRÄFFAT EN MUSTANG!

När jag hälsade på hos Ann Larsson, SCILLAGÅRDENS KENNEL. 
(Förutm 5 underbara Hoffar. Varav en fin smt-tik är till salu, 9 mån).
Så fick jag träffa en del av hennes hästar också.
Hon har köpt ett ungt MUSTANG-STO, 2 år. Det är ju inte den vackraste åldern på hästar.
Men hon var mycket speciell.


Mustang-stoet och en skäckfärgad islänning.

Det var en spännande bekantskap.
Någon vigare häst har jag aldrig mött. Hon kliade sig med bakhoven i manen.
Det gör många hästar. Men det brukar se lite klumpigt ut.
Hon var vig som en gasell, skygg som en hind och liknade faktiskt en hjort!
Hon hade en speciell black-färg, med ål på ryggen och Zebra-randiga ben.
Det känns som en utmaning att göra en "tam-häst" av henne.

Men Ann brukar lyckas med det mesta.
Hon har ett fantastiskt sätt att hantera djuren.
Alla jag träffade hos henne. Var öppna, tillgängliga och fulla av förtroende för människor.
LYCKA TILL ANN! Tack för att jag fick träffa dina fina djur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0