NY HOVSLAGARE.

Idag kom Elisabeth hit och verkade DIXIE och skodde VIENNA fram. Hon hade så korta tår att hon måste få skor på fötterna så hon inte sliter mer.
Min gamla hovslagare ville trappa ner och kunde inte fortsätta med mina hästar, snyft.
Vi har haft ett gott samarbete i många år.
Men nu är jag jätteglad att Elisabeth kunde ta sig an hästarna.
HURRA!

Jag hade tänkt rida, men klockan var mycket. Så jag longerade istället.

Fina Vienna,  hon gjorde så gott hon kunde. Det kommer att ta tid att få igång henne.
Hon har ju varit avställd sedan i januari. På betäckning sedan början av maj.
Ja, hon är INTE vacker just nu.
Solblekt man, knappt några muskler och inget fett.
Jag ska börja med att göda upp henne och röra på henne.

När jag ändå var igång, så tog jag unghästarna också.
Dom var pigga på lite grundjobb.
ELLIOT försökte byta varv en gång och drog iväg mot den andra hästhagen ibland. Men i det stora hela så skötte han sig utmärkt.
VIZZLA var pigg och galopperade runt i rätt galopp och höll ordning på sin stora kropp.
Jag förstod inte hur hårt hon jobbade. Förrän hon skummade mellan både fram- och bak-ben.

OJ då!
Vi tog ju bara några varv åt bägge hållen?????
Tydligen var det ett hårt jobb för henne.
Ja man får ta det vackert.
Men nu har "skolan" börjat.



VA! Ska vi träna? Kan vi inte få lata oss hela livet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0