RIDA VIENNA.

Hur går det med min ridning?
Jag red en gång lite grann i skritt o trav.
Men hon hade så korta tår och var lite ömfotad.
Så jag skodde henne fram.
2 dagar senare trampade hon av sig den ena skon.
Då kunde jag bara longera på mjuk mark.
Sedan försvann den andra skon också.

Hon var tunn och mager när hon kom. Så hon fick ta det lugnt.
Vi jobbade med longeringen lte grann.


Så här fin vill jag att VIENNA ska se ut igen. Här är hon på tävling med Ylva 2009.
Kom igen nu! Blänk och bygg muskler..........


Det syns inte så tydligt på kortet. Men hon är mager, knotig. Toppig i korset och matt i pälsen.

Idag tog jag hästtransporten till ridskolan. Där longerade jag Vienna lätt inspänd.
Oj, vad stel hon var i höger varv. Men hon gör alltid sitt bästa. Hon tuggade på bettet, skummade om munnen
och bjöd fint i både galopp och trav.
Sedan satt jag upp och skrittade ut i skogen en stund.
Det gick bra.
Jag själv är ju också stel och ovig. Det är ingen bra kombination.
Men vi kan ju försöka träna upp oss tillsammans.
FORTSÄTTNING FÖLJER.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0