SOMMARHÄSTAR.

Hur har det gått med allt??????
Jo. bägge stona är dräktiga. Hoppas dom förblir dräktiga också.

Snart är det dax för Dixies 45-dagars koll........
Hoppas, hoppas!
Igår kom vi hem från Gotland.
Dags att samla ihop "flocken" igen.

Benny o jag åkte till Jursta för att hämta Unghästarna först,  och "Mamma Dixie" sen.
Hur gick det då?
Elliot fick vänta medan jag lastade Vizzla.
Han stampade Benny på foten, AJ! Han slet i grimskaftet för att komma åt havren som växte i åkern alldeles bredvid. Benny brände handen, AJ!
Stackars Benny. Han är en hårt prövad man.

Men värst var Vizzla, som vägrade gå på transporten. Hon var så tjurig och envis. Inte rädd, eller upprörd ett dugg. Bara:  NEJ! VILL INTE!
Troligtvis berodde det på att Dixie gnäggade ihärdigt: "lämna mig inte!"

Kanske kände hon att jag inte ville pressa hårt. För vi var på Gamla Nynäsvägen. Den är fortfarande ganska trafikerad. Det kom bussar, enstaka bilar, motorcyklar och ett gäng cykllister. Så jag måste vänta ideligen.
Efter en halvtimme gick hon på, lugnt o fint. Phu!
Så var det äntligen Elliots tur.

Han skuttade in med ett glatt språng. Hej "syrran", nu kommer jag.
Att senare hämta Dixie, var ju lätt som en plätt.
Så var dom hemma på Gudö igen.

I morgon bitti åker jag 50 mil för att hämta hem Vienna också.
Då ska jag passa på att hälsa på hos Ann Larsson i Karlskrona. Hon har 23 hästar och ska starta turridningsverksamhet. Spännande.
Dessutom äger hon 5 hoffar.
Jag ska träffa YLVA också. Hon ska lämna tillbaka "lånehästen" PLUTO.
Vi ses på Millegarne stuteri!

STOCKHOLM EQUESTRIAN GAMES pågår för fullt hela helgen vid Ryttarstadion i Stockholm.
Passa på att se fina hopptävlingar om ni är i närheten.
Själv hinner jag inte dit, eftersom jag ska till Blekinge i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0