ULTRALJUD.

Idag har vi tagit UL på Vienna. Hon är dräktig på 45 dygn! HURRA!
Nu är det bara ca 300 dagar kvar att vänta på underverket.

Här kommer lite bilder på Vienna och hennes 1:a föl
Vizzla född: 2008.


Vienna och Vizzla, nästan lika stora.


Här ser man hur tunn och mager Vienna är fortfarande.












VIZZLA VALENCIA LT
Född: 2008
E: CARLAND
U: VIENNA   UE:  AERLINE H.

Igår longerade jag unghästarna med sadel på ryggen. Dom har inte haft sadel på sig sedan i maj.
Dom har haft sommarlov.
Det var lite ovant. Så dom bockhoppade och skuttade lite.
Rätt som det var,  hade VIZZLA fått linan mellan frambenen.
Hon lyssnade snällt och saktade av. Men sen bestämde hon sig för att dra iväg.
Jag kunde inte hålla emot.

Som tur var befann vi oss i en hage, med staket runt om.
Hon rusade omkring med longerlinan släpande efter sig.
Hon gnäggade upprört.
Dom andra hästarna svarade från en annan hage.
Jag var rädd att hon skulle hoppa över staketet.
Men hon lugnade sig snart, så jag kunde fortsätta arbeta med henne.
Fina Vizzla!

Kommentarer
Postat av: Jan Petter

Fine hester du har. Ille med all den heste bremsen, men man blir ikke kvit den.

2010-08-30 @ 22:37:56
Postat av: Sabina

Kul att hon fortfarande är dräktig.



Det är alltid läskigt när dem sticker så där för en! Tur att ni var innanför staket. Det där har hänt mig också ett par gånger. Lika läskigt varje gång.



Kram / Sabina

2010-09-01 @ 11:16:38
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0