VIENNA ÄR HEMMA IGEN!



Igår åkte jag ner till Blekinge för att hämta hem Vienna.
Hon har ju stått på MILLEGARNE STUTERI och blivit betäckt.
Jag hämtade henne i morse.
Jag kände knappt igen henne.
Men hon kände igen mig!
Hon borrade in sitt stora huvud i min mage. MYSIGT!

Hon har varit lite knäpp där på stuteriet.
Först fick hon stå inne alldeles för mycket. Då gnagde hon trä,  i boxen som en bäver!
Sedan fick hon gå på bete. Då hoppade hon ut ur alla hagar och tog med sig alla stona ut på äventyr.

När hon var brunstig, blev det tvärstopp så fort hon såg en hingst.
Men när hon inte ville, då stod hon på bakbenen och anföll / hotade hingstarna.
Ja, hon har humör den damen.

Jag ledde henne förbi hingsthagen,  till transporten.
Då skulle hon börja spela apa mot hingsten.
Jag fick säga åt henne på skarpen.

Sedan gick hon glatt in i transporten och stod som ett ljus i 56 mil.
DUKTIGA VIENNA!
Här hemma på Gudö kände hon genast igen sig. Gick med ivriga steg till hagen.
Morsade på "polarna" och rullade sig med välbehag i gräset. "Hemma igen".
Hon såg verkligen ut att njuta.
Hon får gå i egen hage i natt. Så kanske jag släpper ihop dom imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0