SÖNDAG KVÄLL.....

Jag skulle just slå mig ner vid middagsbordet. Med lammstek och ett glas rött......
Då knackade det på dörren. Utanför i kylan står en okänd flicka alldeles rödgråten.

Jag förstår inte vad hon säger mellan snyftningarna. Men hon behöver hjälp med en häst.
Det visar sig sen, att hon har haft en liten travare på barnridning. Så skulle dom lasta och åka hem.
Efter 2 timmars slit, så fick dom in hästen i transporten. Varpå han fick panik och lade sig ner.
2 unga tjejer med hysteriska och chockade vuxna omkring sig.

Det är inte bra vid lastning. Dom var minst sagt upprivna.
Dom fick gå från Kumla Herrgård hem till mig. Ställa in hästen i en hage.

Jag kan inte ta in en främmande häst i stallet. Eftersom jag har dräktiga ston.
Dessutom finns ingen plats över.

Så fick dom komma in och vila och värma sig.

Efter några timmar. Så hjälpte jag till att lasta hästen. Det tog väl en timme ungefär.
Men sen kom han in.

Så åkte sällskapet iväg. Jag hörde honom sparka i transporten.
Jag hoppas dom kom fram till stallet i Tungelsta.
--------------------------------------------------------------------------------

Idéerna hur detta skulle lösas, innan vi lyckades lasta honom, var många:
Rida till Tungelsta? Stalla in honom på Gudö? Jag ringde runt till alla stall jag kunde komma på.
Även om det fanns lediga boxar så vägrade alla att ta emot en främmande häst på kvällen.

Bara HELENE, på Bondvägen 60, var villig att ställa ut sina egna i hagen och låta travaren komma in.
All heder till dig!

Så kom dom ju iväg till sist, Kl 23.00.
Ja, så gick min lugna söndagkväll åt skogen igen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Tinka... jag var på julmarknaden vid 13 tiden på söndagen. Då reagerade jag på att det var barnridning på en orolig travare. Det såg nervöst ut, jag fick en dålig känsla i magen. Tur att du kunde hjälpa dom och att inget värre hände!

2010-12-14 @ 22:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0