SELEN PÅ........

Idag var min syster "Mackie" här. Vi provade att sela på ELLIOT utanför hagen
och hon drog i tömmar
som vi hade satt fast i skakel-fästena på selen. 
HEJA Elliot!
Oj, vad han drog.

Vi hade tänkt att hon skulle åka efter i hundpulkan.........
Men det var lite för många steg på en gång.
Bäst att lära honom att krypa, innan han kan gå.

Han tyckte det var obehagligt när tömmarna kom emot rumpan på honom.
Han sparkade bakut och träffade nästan min bils baklucka.......
Tur att det gick bra.

Det ÄR ju lite trångt här hos oss. Inga stora ytor att träna på.
Ingen fin inhägnad volt.
Men det får gå ändå.

Jag kunde ändå dra med mig pulkan, medan jag ledde honom i grimman. 
Mackie hängde i tömmarna, och han drog med glatt humör framåt.

Jag är mycket nöjd med dagens övning.
Han ville gärna träna mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0