DET BLIR INGEN DEBUT I WESTERN.......

Suck o stön. Det blir aldrig som man tänkt sig.
Hela förmiddagen har jag tillbringat på Stavs Hästklinik med VIZZLA.
Duktiga Vizzla! Lättlastad, snäll och lite kaxig.

Hon hade så hårda hjärtslag, så dom först trodde att hon hade blåsljud på hjärtat. Men det var det inte.
Hon var bara upprörd över den nya miljön.
Hon blev instängd i en box. Hon inte trivdes i.
Hon protesterade ordentligt, om inte "matte" stod bredvid och kliade henne i huvudet.
Våra hästar är liksom hundar, på nåt sätt.

Hur som helst. Vi röntgade benet. Allt såg ok ut. Hon fick lugnande, blev rakad och sonderad i såret.
Det var nu 3 cm djupt, rakt in mot benet!
Inga fickor uppåt eller neråt. HURRA!
Men hon ska stå på antibiotika och Boxvila i 7 dagar. Hon som skulle få gå på bete och ha det bra.........
Så, nu är hon hemma i stallet.

Dixie är fortfarande svullen i hela huvudet. Kan det inte ge sig?
Vad ÄR DET?  Kan det vara Erlichia?

Ja, som ni förstår kan jag inte komma iväg på någon Westerntävling i morgon.
Elliot får vackert stanna hemma fastän han är frisk, peppar, peppar.

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Hej!

Läskigt det där med Vizzlas sår. Men skönt ändå att det inte ver värre ändå, än det var så att säga. Att inga muskler eller senor blivit skadade.

Jag hoppas Dixie blir bättre. Och att det inte är något allvarligt.

Vi har jätte mkt knott hos oss i år. Jag är rädd för att jag måste köpa flug/mygg täcken till dem som ska vara ute på nätterna. Dem stackarna är snart helt upp ätna. Lillan är knottrig hela hon. Ser ganska läskigt ut faktiskt.



Synd att du åker iväg med Elliot. Jag såg ju fram emot att få läsa om hur bar det gick för er. För jag tror det hade gått bra. Men det kommer fler gånger. Och jag håller tummarna för er.



Kram / Sabina

2010-06-11 @ 19:14:25
URL: http://www.sabina.cybersite.se
Postat av: Marta

Vad tråkigt Tinka... :-(

2010-06-12 @ 06:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0