OJ, OJ, OJ........ DET ÄR MYCKET NU.

Vizzla står med svullet ben och ska stå på box i natt. Ingen feber.
Hoppas, hoppas att det går åt rätt håll.

Sedan har jag lyckats lasta  (5 min. idag) Elliot 2 ggr. Tränat sidepass 2 ggr och schamponerat honom igen.
Han har lite skav på nosryggen efter flugmasken.
Nu återstår bara puts och finess. Så är han klar för "Showmanship at Halter" på lördag. 

Idag upptäckte jag att Dixi var alldeles svullen i ansiktet, halsen och mankammen.
Jag tror att det är en allergisk reaktion på knotten vi har här vid ån.
STACKARS DIXIE!
Alldeles svullen, varm och spänd i huden i huvudet. Dessutom varar det sig fläckvis.
Hon står inne just nu. Jag tvättade hennes huvud med klådstillande schampo. Får se hur det utvecklar sig.

Jag mår INTE bra när djuren är sjuka.
Jag ororar mig så, för hur det ska gå.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Förstår dej!!! Ännu värre med en häst liksom! Den kan man ju inte ta in och ha nära sej hela tiden! Hoppas verkligen det löser sej till det bästa! Du är så fin med alla dina djur!

Kram

2010-06-11 @ 12:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0