RAPPORT.

Nu blev det precis som jag INTE ville. Ketschup-effekt.

Jag hade planerat så bra att VIENNA skulle betäckas tidigt. För att få ett föl före Dixie, nästa år.....
Så skulle jag betäcka DIXIE lite senare.
Nu händer det ingenting, och sen händer väl allt på en gång..........

Jga ringde till Millegarne stuteri, där VIENNA är för betäckning med Camaro M.
Hon har inga mogna ägg och ska kollas på fredag igen.

DIXIE skjutasdes till Askö stuteri i söndags för betäckning med Bravour.
Samma sak där. Hon ska kollas på fredag för att se om hon brunstar????????

Det är inte lätt att planera någonting. Naturen tar tid och går efter sin egen klocka.
Det är bara att gilla läget.

VIZZLA är fantastskt snäll i alla fall. Hon står i sin box. Låter mig lägga om bandaget varannan dag och spruta henne med Penicellin varje dag. Duktiga unghäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0