SPRUTOR.

Varför tycker jag det är så svårt och jobbigt??????
Jag blir alldeles kallsvettig och hjärtat slår 3 miljoner slag..... Jag försöker andas lugnt och intala mig själv att det är "peace of cake". Jag vet att jag överför min nervositet till hästen.
JAG MÅSTE "GILLA LÄGET" OCH VARA LUGN OCH TRYGG.

Men jag är allt annat än lugn. Jag gillar INTE att sticka in sprutan i halsen på min häst.
Man har hört för många hemska historier om Penicellinchock!

Nu har det ju gått jättebra.
Jag har behandlat hästar många gånger förr.
Men jag tycker inte om det. Efteråt blir jag alldeles matt.

Nu har jag sprutat in 40 ml. medicin i Vizzla 2 ggr. Nu är det bara 5 dagar kvar att behandla, om allt går bra, vill säga.
Ni håller väl tummarna för att Vizzla blr bra på den här behandlingen?
Så inga komplikationer tillstöter........

DIXIE börjar äntligen bli normalare i huvudet. Svullnaden hade gått ner lite grann nu i kväll.
I morgon kör jag henne till Askö igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0