STRÖMSHOLMSTÄVLINGARNA.

Hela helgen pågår det tävlingar på Strömsholm. Hoppning, Dressyr och Fälttävlan.
Jag ville passa på att titta. Nu när Ylva är funktionär och går kurs där.
Så fick vi träffas ordentligt och titta på hoppning tillsammans.

Det är så fantastiskt vackert i Strömsholm.

Dom hade uppvisningar också.  Jag tittade på en kommande hästsport:
WORKING EQUITATION (WE).
Den påminner lite om Western. Men hästarna går i en helt annan form.
Jag är inte övertygad. Men det var kul att se.
Kolla denna "hårda man" på en vacker häst. Jag tror dom kom direkt från Portugal.






Till o med svansen var hårt uppbunden.

Men hoppningen var kul.
LAG-SM pågick för fullt, när jag var tvungen att resa hemåt.
Jag hade fler ärenden.
Men jag hann se en del av 1:a klassen.

Laget i mitt hjärta: ÅRSTA - RUNSTENS SPORTRYTTARE, hejade jag på förstås.
Jag hann se PONTUS WESTERGREN (Ylvas tidigare tränare) lotsa LASSO över dom svåra hindren med stor skicklighet.
Tyvärr började hästen "cykla" över det allra sista hindret i 3-kombinationen. När han fick syn på det illblåa vattnet under bommarna. Då rev dom det + hade 1 tidsfel = 5 fel.

Då hade laget (4 ryttare): 1 med 0 fel, 1 med 4 fel och 1 med 5 fel. Man räknar de 3 bästa resultaten.
När lagets sista ryttare red in på banan.

Det var MALIN NILSSON (hon visade VIENNA på 3-års testen), med den lilla otroliga Cardento-dottern PRIZILLA! Tror ni inte dom levererade en FELFRI RUNDA!  HEJA MALIN!

Därmed tog ÅRSTA-RUNSTENS SPORTRYTTARE ledningen med bara 4 fel i grunden.
De närmaste lagen hade 12 fel var.
Nu håller jag tummarna för att det håller även i slutomgången.........
Återkommer med rapport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0