TRAIL TRÄNING.

Jah, nu har vi gjort det.
Först lastningen, var SKITJOBBIG! Det tog mig ca 1,5 timmar att få in Elliot i transporten.
Nu var det ju länge sen han åkte. Så här skulle testas........

Men till sist hade jag ensam fått honom att gå in. Medan jag stod utanför.
Så åkte vi till träningen. Kändes väl sisådär.

Men när vi kom fram hade jag vunnit mycket. Han var helt MED MIG.
Trots pigga hästar i hagarna runt omkring volten. Så koncentrerade han sig och jobbade MED mig.
Det kändes som att jag hade kommit igenom hos honom. För trail-träningen blev bara positiv.


Vi gillar varann.


Elliot står fint på "bron" medan Fjordingen Tore tränar slalom runt koner.


Se, så stolt han är. Plättlätt gick han upp på bron.


Genom grinden. Ska nog hålla ihop ekipaget lite bättre.......


Han backade fint mellan bommarna.


Sidepass är svårt. Det MÅSTE vi träna på.......


Så där, nu går det lite bättre.



Tette har en son som heter ELVIS. Han ÄLSKAR att rida.
Här får han ta en tur på den snälle Tore. Han ska också debutera på lördag.

Efter träningen gick vi bort och hälsade på Tjabo. Tettes 2-åriga Quarter-hingst.
Som tyvärr har fått ett sticksår, från en pinne, i bogen. Annars skulle han också ha varit med på lördag.


2 2-åringar. TJABO (Tettes häst) och en Paint, som min förra granne Eva Wikander har fött upp.
E: Vic Tim Rocket och Dockan.


Tjabo, Painten (namn?) och Skipper, en äldre valack som Tette har lånat.
TACK TETTE! För att jag fick komma hem till dig och träna.
Foto: Nina Forsman.

Att lasta efteråt var inte helt lätt. Men nu tog det bara 20 min.
Jag ska träna lastning o sidepass, resten av den här veckan.


Kommentarer
Postat av: Tette

Tobbe heter han :) Och Skipper heter gammelman :) Jättekul att du kom och du får snart komma igen! Kram

2010-06-12 @ 21:26:45
URL: http://lillatjabos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0