VATTEN PÅ BETET.

Den här veckan är det min sak att sköta vattnet på betet.
Så kan jag passa på att titta till VIZZLA.


Hon har det bra.
2 små sår har hon fått. Det är smällar man får ta i en hästflock.
Ett sitter på utsidan av bakbenet och är lite svullet. Men hon är inte halt.
Jag får hålla koll så det inte blir infekterat.

Annars var allt bra. Hon blev ivrigt uppvaktad av den lilla vita Islänningen.
Men hon tog det med ro. Han kan ju springa under magen på henne.

Att fylla vatten är en evig procedur. 3 badkar tar 1,5 timmar!
Inget vidare tryck på vattnet. Imorgon gör jag om det igen.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Oj vilket ståhej! Så är det att ha kollektivt. Tänk å sköta allt själv.... ;)



Jag har ridit båda skolhästarna idag, 2 markarbetspass. Innan det red jag ut Pluto på ängarna här och cantrade samt åkte till strömman och red en reservhäst före lektionerna. Ett sto e. Pepe-Rose Boldt. Dressyr dressyr.... :)



Många kramar

2010-06-07 @ 22:15:27
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0