ALLMÄNT DEPPIGT.

Snön ligger kvar. Duggregn hela helgen och kyligt. Burr!

DIXIE har fått en "hotspot" igen. En hårlös pytteliten fläck, som varar sig.
Hundarna brukar få fukteksem. Men jag trodde att hästar INTE kunde få det.
Hon hade en fläck i höstas. Den tog lång tid att läka.

VIENNA har varit hos farbror doktorn igen. Hon är INTE fräsch heller.
Räkningen för 1:a besöket gick på drygt 8000:-!
Undrar vad det här kalaset kommer att kosta? Tur att man har försäkring.......

VIZZLAS knottror på benet vill INTE ge sig. Hon mjällar. Det är INTE fotskabb.
För jag vet att det kliar jättemycket. Jag träffade en Tinkerhäst som hade det i hovskägget, stackarn.
Hon får inga sår under knottrorna. Men hon är varm i huden liksom.......

ELLIOT då? Jo, han är pigg och kry. Peppar peppar.......
Jag hänger lite på honom medan vi går fram o tillbaka till hagen. Han år ju så pass liten att han kan gå under min armhåla....... Idag blev han grinig och skuttade till. Nej, sa jag, så får man inte göra. Då gick han snällt och lät mig hänga mot honom.

Nu får det bli vår så vi kan göra något!

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Hej på dig!

Jag har inte lyckats att få bort utslagen. Har provat att tvätt med det mesta, jodopax, lactacyd, vanlig tvål och vatten, m.m. m.m. men inget verkar hjälpa. Men han verkar inte lida eller så. Det verkar inte kli heller. Jag har aldrig sett honom klia sig där coh det har inte blivit värre heller. så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Får väll prova att ta ut veterinären eller nått om det inte blir bättre snart.



Jag följde också bruksprovet hemifrån. Jag skulle jätte gärna vilja åka på Askö's hingstvisning men jag tror inte jag kan. Så det får bli en annan gång. Jag är riktigt fötjust i deras hingst Fighting Alpha. Deras andra hingstar är också fina. Fick en annan favorit från bruksprovet också, en prestations hingst det också, Sir Oldenburg. Så jäkla läcker!!! :-) Står på Eklunda stuteri. www.eklunda.com Han har tydligen gett hopp talanger också!

Jag funderar på att betäcka två i år. Det blir Tiger och Tösen i så fall. Men jag väntar och ser hur det går tills Tiger har fölat innan jag betämmer mig helt. Hon börjar ju bli lite till åren hon också.



Kram/ Sabina

2010-03-29 @ 13:15:14
URL: http://www.sabina.cybersite.se
Postat av: Emelie

Hejsan! Tänkte fråga och Dixie används som avelsto/har varit? Hör gärna av dig! :)

2011-03-13 @ 17:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0