AVELSPLANER

Jag grubblar och jämför hingstar så jag blir alldeles snurrig. Det är språngavgifter och dräktighetsavgifter, uppstallning och vetrinärkostnader. Levande föl-avgift osv. osv. i det oändliga.
Dessutom har jag lärt mig ett nytt begrepp idag.
HÄRSTAMNINGSPOÄNG!

Max är 2 poäng, 1 för dressyr och 1 för hoppning. BRAVOUR har 1 för hoppning och 0,5 för dressyr. Det är fint det.
BRAVOUR är en jättefin skimmelhingst på Askö. Han deltog på Bruksprovet både i år och förra året.
Han är spänstig som få.

Förra året överhoppade han, så att modet sjönk och han ville inte vara med längre.

Då började "tyckarna" snacka. Tyckarna är den stora skaran av förståsigpåare, även kallade staketryttare. Dom vet alltid bäst, men sitter inte till häst!
Dom talade om, för alla som ville höra, att DEN hästen var minsann "behandlad" så han hoppade så enormt.
Jodå det visste man ju, att så där hoppar ingen häst naturligt.

SKITSNACK! Säger jag bara.
Förra året önskade jag att han skulle komma igen i år och täppa till truten på alla "tyckare".
Det gjorde han med besked! Läs mer på resultat från BRUKSPROVET på ASVH:s hemsida:
www.asvh.se

HEJA BRAVOUR! En stark kandidat i mitt hingstval.



Den 2/4 ska jag till Enköping och titta på Askös HINGSTVISNING!
Då ska jag få se honom, och andra fina hingstar, i verkligheten.
Det ska bli jättespännande. 

Kommentarer
Postat av: ylva

Han är riktigt fin! ;)

2010-04-01 @ 12:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0