DAGENS RAPPORT:

Ja, Vienna var inte riktigt fräsch. Hon hade hovledsinflammation. Tyvärr. Behándlad och boxvila i 2 dagar.......
Snyft!

Men här hemma går det framåt. Idag fick bägge unghästarna prova Westernsadeln.
Duktiga pållar!
Elliot frågade varför jag störde i middagen..... Han bryr sig ju inte om något. Sadeln var nästan större än hästen. Sadelgjoden var för lång. Så jag fick slå TRE slag med den, för att hitta ett hål som passade.
Lilla gulliga ELLIOT.

Vizzla var också oberörd. Tills jag viftade med remmarna och fendrarna. TYPISKT MIG! Jag ska ju alltid överdriva.
Men det gick ju bra det också. Duktiga Vizzla!
Tur att hästarna litar på sin tokiga matte.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Bloggen uppdaterad.. lite bilder på min alldeles egen Hannibal som du kanske kan skratta lite åt ;)

Vienna tycker INTE om livet som box-häst! ;P



KUl att ungisarna sköter sig!! Puss

2010-03-11 @ 00:01:06
URL: http://ylva87.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Oj så tråkigt med hovledsinflammation. Min ridhäst hade det i sitt förra liv och jag har ägt henne i 3 år nu och det har ännu inte kommit tillbaka. Hälsa att hon ska krya på sig.

Trevligt att du har så väluppfostrade unghästar! :)

2010-03-11 @ 20:54:20
URL: http://viakrutan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0