TITTA VILKA BILDER!


VIENNA måste ha munkorg!
Ylva kallar henne HANNIBAL LECTER. Visst är likheten slående?


Titta så fina bandage hon har fått.

Det tycker VIENNA tydligen inte alls.
Hon gör allt för att ta bort bandagen. Därför måste hon ha munkorg. Stackars Vienna.
Hoppas hon kan roa sig med lekbollen, nu när hon har boxvila.

Om det inte var så eländigt alltihop kunde man ju skratta, för hon ser verkligen rolig ut.
Hoppas bara hon kryar på sig snabbt.
Lycka till Ylva och Vienna!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu till dagens bravader:  Åh, vad jag önskar jag hade haft kameran framme.
För idag har ELLIOT reagerat på sadeln. Jag sadlade och longerade honom.
Han var alldeles våryr. Oj, vad han studsade. 4-fota språng framåt. Han bockade som en riktig RODEOHÄST.

Min syster var här.
När han var sadlad, frågade hon "Kan jag hoppa upp nu?".
Man kan säga att hon är av den otåliga sorten.

När han sen började krumbukta sig, frågade jag: "Vill du sitta på?"
"Javisst"!   Svarade hon.

Hon är inte så kaxig som hon låter. Hon vill bara hjälpa till.
Men det kan bli så fel ibland.
Jag vill bara ha någon här. När jag jobbar med unghästarna.
Som kan ringa 112, om det skulle gå åt skogen.
Nu gjorde det ju inte det. Allt gick jättebra.
Elliot lugnade sig och gick riktigt fint med sadeln på i bägge varven.
Duktiga Elliot!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Roliga Elliot! :) Härligt med ystra unghästar ;)



Vienna skos med Eggbar-skor nästa tisdag.. Så då avlastas strålen iaf. Det löser sig nog det här =)



Kram

2010-03-12 @ 12:15:22
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0