TRÄNING.

I dag hade jag lite tid att leka med unghästarna. När dom kom in på kvällen så pysslade jag med dom i boxen. Vizzla fick sadel på sig och Elliot selen. Sedan gick jag in med BJÄLLERKRANSEN!

Den fick dom ha på sig. På halsen, bringan, under magen och på ryggen.
Vizzla tittade lite misstänksamt. Men hon har ju hört den förut. Så hon fortsatte lugnt att tugga på sitt hö.

Elliot han gjorde som vanligt, INGENTING. Han ser ut som om han sa: "Vad vill du? Kan du inte hitta på något mera?"  Ja, han är rolig han. 
Så jag tog ut honom, med selen på o longerade lite grann. I grimma o långt grimskaft.
Han gick i bägge varven. I det jobbiga varvet, sparkade han bakut en gång! Då fick han jobba ännu mera. Jag pressade honom för att se om han skulle försöka igen. Det gjorde han INTE!
Hoppas han fattade att:  DET DÄR ÄR FÖRBJUDET!

Vizzla longerades med sadeln på. Hon skötte sig exemplariskt, som alltid.
Ja, det var en liten rapport från idag.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Wiie :D Bra jobbat mamma! :D

Keep on going, snart är det sommar och sol!

2010-03-08 @ 11:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0