VIZZLA

Jag glömde ju skriva hur det gick för Vizzla igår. Hon skulle också longeras med sadeln på. Men hon var så upprörd och skvättig. Så det blev bara longering. Men det gjorde hon riktigt fint.

Allt började när hon stod vid bindbommen. Jag tog av täcket, borstade henne och sadlade. Men sadelgjorden var för kort. Hon växer ju så fasligt jämt. Så jag tog av sadeln för att byta gjord.

DÅ springer ett barn. En liten ILLGUL overall uppe vid hästhagens grind. OJ, vad hon blev upprörd! Elliot blåste luft. Han sprang och yrade i hagen. Upprörd över att Vizzla hade lämnat hans "harem". Nej, ja la ner projektet med sadeln. Det blev bara longering istället.

Efter några spända varv med struttig spänd trav och rullande ögon. Så lugnade hon ner sig. Travade med sväv i steget och frustade avslappnat. Då var jag nöjd med dagens övning. Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0