TRIANGELMÄRKT!

Jaha, då var det ÄNTLIGEN klart.
Tänk vad jag har gått och oroat mig för hur det ska göras?
Var det ska göras, och vem som ska fixa FLYTANDE KVÄVE?
Det är kallt.
MINUS 195 grader!

Vi slutade rida på Dixie 2006.
Men först hösten 2009 insåg jag att hon aldrig blir ridhäst igen.
Så idag har hon blivit triangelmärkt.

Det innebär att man frysmärker en triangel på låret.
Det betyder att hon inte får tävlas eller säljas som ridhäst.

Så idag, hämtade jag först en stor behållare med flytande kväve hos AGA i Älvsjö.
Sedan hämtade vi hästen och körde till Södertörns Hästklinik i Stav.
Där fick hon lugnande medel så Veterinären kunde raspa hennes tänder. Det var LÄNGE sedan.
Sedan tryckte dom brännjärnet (som var nästan 200 grader kallt) mot låret.
Så var det klart!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Skönt att ha det över kanske? Jag tycker ju att det är tur att inte jag måste skaffa eget flytande kväve när travarna ska frysmärkas. Annars går det ju till likadant, fast mina får sin frysmärkning på halsen. Inte så snyggt kasnke. Det är ju ett par veckor sen Turbo frystes och först nu börjar man faktiskt se vad det ska stå.



När ska ni betäcka era små änglar?? Vi får se om det blir något med tiger i år. Först ska vi få fason på bebisens ben. Den har prio ett, Sen får vi se om det finns tid över för en sista betäckning.



ha de bra!

Kram /Sabina

2010-05-04 @ 07:50:43
URL: http://www.sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0