ELLIOT HEMMA.

Ja, så var han hemma igen. Prinsen av Gudö.
Idag kom veterinären för att ta bort vargtänderna på unghästarna.

Så jag åkte till Tettes stall och hämtade Elliot. Jag trodde att han skulle skjutsas tillbaka.
Men Veterinären sa att han skulle vila hemma i natt.
Vad GLAD han blev!

Han kom in i sin gamla box. Han visste inte till sig av lycka.
Han rullade sig, så hela stallet vibrerade.  Gick runt ett varv, och rullade sig igen.
Gång på gång. Det är hästars sätt att känna sig hemma.

Så hämtade vi "älsklings-syrran" Vizzla. Då blev han, om möjligt, ÄNNU gladare.

Hur gick det med tänderna?
Jodå, ut kom dom. Men Elliot hade mjölktänder!
Så det finns en risk att det kommer nya vargtänder på honom.
Då får man göra om alltihop :( 

Elliot ska flytta till Skåne.
Ylva ska hämta honom i helgen för att fortsätta med inridningen.
Därför får han stanna hemma tills han åker.

Men han är VÄLDIGT tjock i bägge bakbenen. Jag vet inte om det beror på mugg,
eller att han har överansträngt sig?
Jag får se hur det ser ut i morgon.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0