REGN OCH RIDNING.

Idag var det ridlektion igen. Det spöregnade. Men jag trotsade väderet och red upp till ridskolan.
Så jag fick vara med på lektionen.
Idag red vi på raka och böjda spår.
På volterna. Öka och minska volten och galopp på volterna.
Varför har jag så svårt för galopp?

Det kändes som om hon skulle välta. Alldeles sned inåt, kändes det som.
Det är klart jag inte kan slappna av och bara följa med, när vi välter......
Sedan är hon lite spänd om dom främmande hästarna kommer för nära.
Nu möttes dom ju tätt, tätt där volterna nästan går ihop.
Då rusade hon undan en gång. Annars klarar hon av det bra.

Hon var som vanligt underbar att rida. Vi tränade bakdelsvändning också.
Det var kul.
Nu har Ylva rest "hem" till Skåne igen, snyft.
Men man får tillbaka sina rutiner, det är bra.
LYCKA TILL MED DINA PROJEKT YLVA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0