RIDLEKTION.

HURRA! Äntligen kunde jag komma iväg och rida VIENNA igen.
Vi tränade på ridvägar, rakriktning, serpentinbågar, galoppfattningar.
Det är fortfarande VÄLDIGT svårt för mig.
Jag sitter inte lugnt i galoppfattningen och bara KÄNNER att det blir rätt. Nej, jag tippar framåt, kikar på
frambenen om hon har rätt galopp. NEJ, NEJ, NEJ! Så ska man INTE göra.

Men jag måste ju ha något att träna på. Handställningen blir allt bättre. Fortfarande måste jag räta upp mig.
Bak med axlarna, fram med "ögat i naveln" som jag ska se /känna med.
Jag hamnar lätt i "stolsits", med skänklarna för långt fram. Jag kanske ska rida i dressyrsadeln nästa gång?
Men, det blir bättre hela tiden......
Även "gamla hundar" kan lära sig sitta.

Vienna gick inte riktigt så bra som hon brukar. Hon har ju gjort framsteg VARJE GÅNG!
Idag försvann hennes huvud mellan frambenen. Då känns det att hon inte går fram ordentligt.
Hon liksom "korvar sig" framåt. Hm, undrar vad det beror på.....?

Även hon måste ha ett trappsteg ibland, där hon står still.
Hon har dessutom vilat en vecka, eftersom vi fick valpar.
Men nu ska vi igång igen.
-------------------------------------------------------------------------------
Elliot var så gullig, sist när jag hälsade på.
Riktigt kelig.
Idag har jag fått tag på EWA NOWÉN.
Hon kanske kan hjälpa mig köra in Elliot?
Jag ska återkomma vecka 47. Efter att vi har dragit ut vargtänderna på honom.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Vi måste alla ta ett steg bakåt ibland. Och tur är väll det annars skulle vi alla heta Beerbaum eller Van Grunsven (eller liknande) i efternamn och ha hästar som Totilas eller Shutterfly i stallet. Fast egentligen, vem vill inte det???? ;-)

/Sabina

2010-11-08 @ 19:22:21
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0