VIENNA.

Nu hade det gått en vecka igen, utan att jag hunnit rida. Men idag red vi upp till ridhuset för lektion.
Vienna var pigg. Vi mötte stora skogsmaskiner på vägen. Men det gick jättebra.

Så var vi framme. Vienna gjorde som alltid sitt bästa. Ridläraren trodde att jag hade tränat JÄTTEMYCKET på skänkelvikning hela veckan. Så bra jobbar hon: ALLTID BÄTTRE OCH BÄTTRE.
Fina Vienna.

I en galopp rusade hon plötsligt iväg. Jag tappade ridningen förstås.......
Spände mig, ställde mig upp i stigbyglarna och drog i tyglarna......

Ska jag aldrig lära mig det här?
Så fort jag blir rädd, så går allt åt h-vete.
Det visade sig att en annan häst hade strykit öronen bakåt. Vienna som är så lyhörd, svarade omedelbart med att akta sig. Hm.

Fint med en känslig häst. Men jag är inte riktigt kunnig nog.
Men jag ska kämpa på. Jag kan verkligen lära mig på Vienna.
Hon bär sig allt bättre i form.  Ridläraren vill att hon ska bli ännu rundare.
Hur gör man?


Här är hon väl rund och fin?
VIENNA OCH DIXIE. Högdräktiga bägge två. Våren 2008.
Jag tror inte det var rund, på DET viset,  hon menade.......



Imorgon ska VIZZLA till Jursta för ridning. Hoppas att väglaget är ok. Så jag kan köra transporten.
Från ELLIOT har jag fått rapport. Resan gick utmärkt. Han stod som ett ljus hela vägen.
Nu går han tillsammans med en häst som heter "Lillan".

Snart är det dax för GLOBEN HORSE SHOW!
Jag ska vara funktionär, så mycket jag kan komma ifrån.
HURRA! Tack Linda! Som fixar detta åt mig varje år.
Det är så kul att vara där. Jag ska se kamelen gå SKÄNKELVIKNING!
Årets tema är: TUSEN OCH EN NATT!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Hej på dig!

Det är jätte kul att det går bra för dig!

Ang. Vienna. Att hon reagerar så skarpt är väll en av "nackdelarna" med dagens hästar. Dem blir känsligare och känsligare. Speciellt tävlings hästarna. Det är iallafall vad jag tycker. Men du kanske tycker annorlunda.

Jag undrar iallafall ibland hur hästarna är att rida och ca 10-15 år. Finns det några hästar kvar som vi dödliga klarar av att rida då???



Kram på dig!

2010-11-23 @ 14:01:23
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Sabina

Hej igen!

Missade ju dit svar på mitt förra inlägg.

Jag hoppas det går bra för Elliot om ni viasr honom (om han inte blir såld innan)

Än är ju Plymouth bara föl men jag kommer nog inte att visa henne på 3-årstestet.

Hon är ju reggad hos Svenska Hästavelsförbundet så hon får inte vara med på 3-årstesten. Om inte arrangörerna är snälla och låter oss vaar med utom tävlan. Men det är ju ett tag kvar så vi får se!



Kram!

2010-11-23 @ 14:04:36
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0