ELLIOTS TUR.

TUR?  Jag vet inte om han delar vår åsikt.
Men hur som helst, fick han åka transport upp till Ridhuset.

De sista gångerna har både ELLIOT och VIZZLA gått på transporten, HUR LÄTT SOM HELST!
HURRA!
Idag lastade jag t.o.m. utan longerlina. Han gick bara in, utan att fundera.
Jag är så glad!

Han har ju bökat lite med bettet. Gapat, tuggat och tyckt att det är äckligt.
Men han börjar vänja sig.
Åsikter kommer den hästen alltid att ha.

Ylva longerade i bägge varven. Kollade att start och stopp fungerade.
Sedan satt hon upp. Hon red på Elliot. Till och med i TRAV!
Jag höll honom i linan, för man känner att han kan hitta på lite vad som helst.
Hittills har det gått jäkligt bra, måste jag säga.
Men man vet ju aldrig med UNGA HÄSTAR.

Det gäller att dom bara får positiva erfarenheter av allt man hittar på med dom.
Vi kör lite intensivt, nu när vi är två.
Nästa vecka flyttar Ylva till Holland. =( snyft!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0