HEL TRANSPORT.

Just nu är transporten hel igen. Ni vet:  TAKLUCKAN SOM FÖRSVANN!
Ja, den blåste liksom bort någonstans. Så försökte jag köpa en ny hos olika Husvagns-företag.
Dom var bara gjorda för tjockare tak än min häst-transport har.
Gick alltså inte att montera.

Så jag fick beställa en från Umeå. Kom den?
NEHEJ DÅ! Ingen lucka kom.
Jag fick ringa och påminna.
Så, ÄNTLIGEN kom den. Det tog några timmar att få den på plats.
Tack, till min underbara man, Benny!
Hittills har han underhållit min hästtransport otaliga gånger.............

Först körde jag dragkroken alldeles sné. = Reparation.
Sedan ruttnade bakluckan. = byte av lastramp bak. + klistra dit gummimattan igen. och listen.
Inget lätt arbete.
Och nu senast NY TAKLUCKA!  Jag skulle inte klara alla kniviga arbeten utan Benny, DU ÄR BÄST, MIN ÄLSKLING!

LONGERINGEN AV VIENNA.
Gick alldeles utmärkt idag. Hon jobbade fint i höger varv. Hon svettades och skummade tom mellan bakbenen.
Hinner jag ett pass till imorgon? Vi får se.



Tänk om Vienna kunde bli så här fin igen?  Fast med mer muskler bak........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0