HURRA!

Nu har jag ridit min första lektion på Vienna. DET GICK JÄTTEBRA!
Duktiga Vienna!
Hon var lite spänd i början. Och jag mé.
Men så satte jag henne i arbete. Vi tränade på: halt, halvhalter, ridvägar och GALOPP!
HURRA! Jag har galopperat på Vienna för första gången.

Hon har en mjuk och fin galopp. En härlig trav, när hon bär sig i balans.
Stegen är inte SÅ STOORA , som jag tror.
Hon är jättefin att rida. Om jag bara kan slappna av. Sätta mig lite bättre i sadeln och räta upp mig.
Så ska det här gå bra.

Det var ungefär vad ridläraren sa åt mig. "Det gick ju fint det där. Hon ska bara bli lite stadigare i formen."
"Så ska du räta upp dig och inte hänga framåt."

Vad gör man som ryttare när man är SKITRÄDD?
När man fantiserar ihop de mest dramatiska händelser som kan hända.
Jag trodde faktiskt att de andra hästarna skulle anfalla min lilla Vienna.
Eller att hon skuille stå på bakbenen
och klippa till ryttarna i huvudet med viftande framben.....
Ja, jag vet att jag har livlig fantasi!

Men om man inbillar sig sånt där.  
Då klamrar man sig fast på hästhalsen och viskar "lugn o fin, lugn o fin", med darrande stämma.
Inte faan kan jag rida bra då.

Men det gick ju bra. Alldeles fantastiskt underbart bra.
Ridning är kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0