LÖSHOPPNING.

Jag lastade VIZZLA och körde till Jursta. Oj vad duktig hon var!
Hon hoppade plättlätt över stora oxern.  ca 1 m hög och bred.
Med glädje tog hon sig an hindren. Hade lite svårt att komma rätt på HJÄLP-hindret.
Tog ett travsteg över,  och sen seglade hon över det riktiga hindret.
Härlig attityd.
"När ska jag få hoppa ordentligt?" Verkar hon undra.
Hittills har ju alla hinder varit små skutt för henne.

Vi planerade hennes utbildning hösten / vintern.
Först ska vi komma igång med tömkörningen. Sedan ska hon få bo på Jursta korta perioder för att komma in i rutinerna ordentligt. Jag är så glad över ett gott samarbete med MALIN NILSSON. Hon är jätteduktig. Hon visade också VIENNA för 3 år sedan.

Nu när Ylva är i HOLLAND och arbetar. Måste jag hitta någon annan som hjälper mig med unghästarna.
Igår körde hon själv 83 mil. Flyinge - Holland. För att komma till sitt nya stall där hon ska arbeta.
LYCKA TILL YLVA!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Tack mamma! ;)

Ja, men annars kan du skicka hit hastarna om du vill ha min hjalp vetdu. SKicka hit Vizzla efter 3-ars sa betacker vi med ngt fint harnere haha :D

Puss o kram

2010-09-19 @ 11:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0